Alla inlägg den 19 juli 2008

Av ************ - 19 juli 2008 14:55

Dags för lite nya bilder på huset... Allt börjar bli klart interiört, förutom vitvaror och ett badkar som ska på plats.


Känns jättespännande och vårt radhus har vi oxå fått sålt, nu är det bara 3 mån kvar tänk detta har vi vetat om sedan -06 och då kändes det som en evighet bort, men nu är det snart dags att fytta.

Och vi fick som sagt radhuset sålt till en tjej med 2 barn, känns jättekul hon verkar såååå nöjd med vårt radhus och känner att det bara är att flytta in utan att behöva göra några större grejjer, känns ju roligt för oss i och med att det är här vi bott i 9 år, barnen har växt upp här och vi har ju pysslat loite med huset och att vi trivts så himla bra här med grannar och allt.

Vi har ju varit ett gäng grannar som haft lite fester m.m ihop, det kommer man ju att sakna men fördelen är ju att vi inte flyttar så himla långt bort så vi kommer att ha kontakt med flera. 


Vi är nyss hemkomna ifrån Gullspång, varit där i några dgr och softat på landet tog även en tripp till Skara sommarland, vi hade jättemysigt.


Nu är vi hemma i några dgr innan det bär iväg till Turkiet, ska bli såååå himla mysigt.


Jag känner mig riktigt nöjd, fick med mig mina träningskläder på sem ner till Gullspång så jag tog faktist en runda på 5 km, känns underbart att jag fick till springturen.


Får lite fjärilar i magen då jag tänker på tjejmilen, för det första känner jag  ingen som jag kan göra sällskap med, jag anmälde mig utan att fråga om någon vill hänga på och så är maken inte hemma den veckan så då måste man se till att barnvakt finns till den yngsta, vill inte att de stora ska behöva vara barnvakt hela dagen.

Och sen känns det som om jag inte är tillräckligt tränad men än är det några veckor kvar och jag har ju ändå lyckats springa 2-3 ggr i v hela vintern/våren och sommaren så nog måste jag väl fixa tjejmilen, jag vill ha en bra tid får väl vara nöjd om jag tar det på lite mer än 1 timma eller????

Ska ge mig ut o springa 1 mil i morrn så jag ska testa o se hur lång tid det tar för mig att ta mig runt. 


Men  mellan löpningen  får man ju varva med långa promenader och det är precis det jag ska göra nu, ta med maken ut på en långpromenad.


Ha det så gott allihopa! 

Ovido - Quiz & Flashcards