Direktlänk till inlägg 6 februari 2008

vad trött jag blir!

Av ************ - 6 februari 2008 09:28

Nellie pluttan är sjuk, det är inte det jag blir trött på, utan jag blir trött på folk på jobbet som inte kan förstå att man måste vara hemma med sitt sjuka barn!!!


David var hemma hela förra veckan, han var sjuk. Nellie blev nog smittad, för denna vecka har hon haft hög feber och varit illamående/kräkts.


Det dom inte förstår är att vi delar väldigt mycket på VAb dgr men vi går under ekonomiskt om David ska vara hemma. Min närmaste kollega frågade mig om inte David kunde vara hemma, jag föstår att hon har det tufft på jobbet, men vad 17 ska jag göra, jag kan inte klona mig och hade det varit jag som svarat tlf och kollega ringt och sjukskrivit sig, då hade jag sagt, det är kanske är lite rörigt, men vi klarar oss, var hemma och var sjuk i lugn och ro vi fixar detta.


Men skulle inte tro att min kollega säger så.........nej.........utan det är ju så synd om henne att hon får ha en vikarie bla bla bla....hon sätter ännu mer press på mig, ingen hellre än jag skulle vilja jobba i och med att ja vet hur det är på jobbet, man känner sig som en skit som lämnar sina arbetskamrater och givetvist saknar jag mina små på jobbet!!!



Det är klart det är skönt att få vara hemma, men jag önskar att det kunde vara under andra omständigheter inte.........under att ta hand om ett sjukt barn, sitta vaken i 3 timmar på natten för att barnet vill spy, inte behöva badda en panna som är 39.4


Ursäkta allt mitt klagande, men jag har fått en kollega som är hejjare på att klaga på mycket och det retar mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Tänkte att jag ska försöka smälla i hop lite bullar i dag, det lät lättare sagt en gjort, får se hur det går, får se hur Nellan mår.


Vi hörs senare.


kram! 

 
 
Lovisa

Lovisa

6 februari 2008 09:40

Konstigt att din kollega reagerar så. Det är väl ingen som tycket det är "skönt" att vara hemma med ett sjukt barn. Det gör man ju för att det inte finns något val och för att barnet behöver det. Hoppas ditt barn kryar på sig!

http://www.metrobloggen.se/loviissa

 
Lovisa

Lovisa

7 februari 2008 11:16

Hej
Tror jag såg din blogg på nybloggat.se och kom in den vägen:)

Just nu gör jag faktiskt ingenting. Jag var iväg som aupair i usa ett år efter studenten och till hösten ska jag börja plugga. Blir väl förmodligen något jobb i vår.

Ja man ,år verkligen bra av att träna, jag märkte stor skillnad när jagvar i usa och inte hade den möjligheten på samma sätt. Skönt att du kan träna igen efter knäskadan.

Ha det bra!

http://www.metrobloggen.se/loviissa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ************ - 2 maj 2009 01:33

01:33 och som vanligt är jag sist med att somna men så är jag dock oxå sist med att gå upp på morgonen då det är helg.   Fast nu i helgen har vi trevligt besök vänner till oss sover över hos oss, vi har haft såååå trevligt i dag, grillat, gått promen...

Av ************ - 2 maj 2009 01:33

01:33 och som vanligt är jag sist med att somna men så är jag dock oxå sist med att gå upp på morgonen då det är helg.   Fast nu i helgen har vi trevligt besök vänner till oss sover över hos oss, vi har haft såååå trevligt i dag, grillat, gått promen...

Av ************ - 21 april 2009 07:00

Men än har jag lite tid över, men just då man sätter sig vid datorn så går tiden så fruktansvärt fort.   Vi har ju ingen tv i sovrummet längre så nu lever jag med datorn/internet typ 24/7 känns det som, nej så illa är det nog inte(jag läse faktist en...

Av ************ - 13 april 2009 08:38

Fattar inte vart tiden tar vägen påskledigheten är snart slut, men det blir ju bara en kort vecka som kommer skönt!!!!!   I Fre hade vi gäster på lite em fika,  prövade på ett nytt recept som faktist blev väldigt lyckat, en kladdkaka som smakar preci...

Av ************ - 11 april 2009 00:26

Oj vad tiden går, fattar inte vi är redan i nne i April och snart är det sommar!   Vi har hunnit avverka en underbar vecka i fjällen och jag har hunnit fylla år, ja tiden går fort.   Det har hänt en hel del i mitt liv de senaste mån och jag håller på...

Ovido - Quiz & Flashcards